Mercedes C 63 AMG – teraz w nadwoziu coupé

avatar
Rafał Pazura
29 marca 2011

Tego jeszcze nie było. Klasa C będzie niebawem dostępna w nadwoziu coupe w najbardziej rasowej odmianie AMG. Pod maską będzie pracować benzynowy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, generujący moc 457 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm.

Tym samym nowy model dołącza do obecnej na rynku Klasy C 63 AMG, dostępnej jako klasyczny sedan i praktyczne kombi, oraz do innych coupé spod znaku AMG: CLS 63 AMG oraz CL 63 AMG.

Muskularne linie Klasy C 63 AMG Coupé porywają jeszcze na postoju i nawiązują do modelu SL 63 AMG.. Proporcje klasycznego coupé łączą się tu z akcentami charakterystycznymi dla modeli z logo AMG. Nisko poprowadzona linia dachu, szeroki tylny słupek, długa maska i krótkie zwisy jednoznacznie sygnalizują, że mamy do czynienia z rasowym sportowcem. W oczy rzuca się dodatkowe ospojlerowanie zderzaków, większe wloty powietrza, oświetlenie LED i potężny tylny dyfuzor z dwiema końcówkami układu wydechowego. Całość spoczywa na aluminiowych obręczach AMG o średnicy 18 cali z oponami 235/40 i 255/35 (odpowiednio: z przodu i z tyłu auta).

Mercedes-C63-AMG-1

Osiągi z piekła rodem

Nowe coupé w pełni korzysta z technologii odświeżonej niedawno Klasy C 63 AMG w wersji sedan i kombi. Istotna nowość to montowana seryjnie, zmodernizowana przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach oraz elektryczna pompa wspomagania kierownicy. Efekt? Klasa C 63 AMG Coupé legitymuje się nie tylko doskonałymi osiągami (0-100 km/h – 4,5 s), ale i niewielkim apetytem. Wg producenta średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 12,0 l/100 km. Z doświadczenia jednak wiadomo, że ten kto dosiada takie monstrum jest w stanie z łatwością podwoić, a nawet potroić ten wynik. To nie jest auto posiadające w swoim DNA gen odpowiadający za ekodriving.

Kilka słów o nowej skrzyni automatycznej AMG SPEEDSHIFT MCT. Po pierwsze – to standardowe wyposażenie każdej odmiany tego modelu. Po drugie – ta 7-stopniowa przekładnia używa mokrego sprzęgła, dzięki czemu sprawniej przekazuje moment obrotowy na tylne koła i pozwala obniżyć zużycie paliwa. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy skrzyni. Ich obsłudze służy nowe pokrętło, zaczerpnięte ze „skrzydlatego” brata – modelu SLS AMG.

Mercedes-C63-AMG-2

W trybie C (Controlled Efficiency) kolejne biegi załączane są przy niższych prędkościach obrotowych, a reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest najbardziej łagodna. Tryby S, S+ i M wyzwalają z Klasy C 63 AMG Coupé kolejne stopnie agresji. Poszczególne tryby załączane są szybciej i przy wyższych prędkościach obrotowych (w trybach S+ i M zmiana biegu trwa tylko 100 ms). Dodatkowo kierowca dysponuje funkcją RACE START, pozwalającą na ruszenie z miejsca z wykorzystaniem wszystkich rezerw mocy.

W parze z możliwościami układ napędowego Klasy C 63 AMG Coupé idzie sportowo zestrojony układ jezdny, układ kierowniczy i wzmocnione hamulce. Sztywniejsze resorowanie, stabilizatory o zwiększonej średnicy i poszerzony w porównaniu z „cywilną” odmianą rozstaw kół sprzyjają dynamicznej jeździe, podobnie jak układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (13,5:1).

W kabinie

klimat luksusu miesza się ze sportowym. Przejrzysta deska rozdzielcza Klasy C 63 AMG Coupé ze zintegrowanym, umieszczonym centralnie ekranem nawiązuje do Mercedesa CLS 63 AMG. Z tego modelu pochodzi sportowa, obszyta skórą kierownica, za którą kryją się wykonane z aluminium manetki do ręcznej zmiany przełożeń. Zegary główne zatopiono w trzech oddzielnych tubach. Centralnie umieszczony prędkościomierz dysponuje dodatkowo wyświetlaczem, który przekazuje najważniejsze informacje o pojeździe. Po uruchomieniu zapłonu pojawia się na nim komunikat powitalny z logiem AMG.

Nowe, sportowe fotele AMG zapewniają doskonałe podparcie podczas pokonywania krętych dróg i mogą być na życzenie obszyte skórzaną tapicerką designo, dostępną w czterech jednolitych kolorach lub trzech dwutonowych kombinacjach.

Mercedes-C63-AMG-3

Po raz pierwszy system multimediów COMAND oferuje połączenie z internetem. Gdy samochód nie jest w ruchu, pasażerowie mają dostęp do serwisu Mercedes-Benz Online z aktualną prognozą pogody i aplikacją GoogleMaps.

Prawie 490 KM

Jeszczed więcej emocji zapewnia specjalna wersja C 63 AMG Coupé uzbrojona w pakiet AMG Performance. Ten opcjonalny pakiet pozwala skrócić czas potrzebny na osiągnięcie prędkości 100 km/h do zaledwie 4,4 s. Rozwiązania zaczerpnięte wprost z modelu SLS AMG – kute tłoki i korbowody oraz lżejszy wał korbowy – pozwoliły wygenerować dodatkowe 30 KM i odchudzić widlaste serce o 3 kilogramy. Cechy charakterystyczne pakietu AMG Performance to wzmocniony układ hamulcowy z przednimi tarczami hamulcowymi z kompozytów i polakierowanymi na czerwono zaciskami, wykonany z włókna węglowego spojler tylnej klapy oraz poręczna kierownica, obszyta skórą nappa i alcantarą.

Mercedes Klasy C 63 AMG Coupé trafi do sprzedaży w lipcu 2011 roku. Z okazji premiery modelu w salonach pojawi się również specjalna seria Edition 1 z ekskluzywnym wyposażeniem i indywidualnie skomponowaną stylizacją.

Dane techniczne w skrócie:

Mercedes C 63 AMG Coupé
Pojemność skokowa: 6208 ccm
Średnica x skok tłoka: 102,2 x 94,6 mm
Stopień sprężania: 11,3:1
Moc maksymalna: 336 kW (457 KM) przy 6800 obr./min
358 kW (487 KM) przy 6800 obr./min*
Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 5000 obr./min
Masa własna silnika (bez płynów): 195 kg
192 kg*
Średnie zużycie paliwa (NEDC): 12,0 l/100 km
Średnica emisja CO2: 280 g/km
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4.5 s4.4 s*
Prędkość maksymalna: 250 km/h**

* dotyczy Klasy C 63 AMG Coupé z pakietem AMG Performance

Rafał Pazura

Tagi: , , , ,