Nowa Toyota RAV4 Hybrid w salonach Toyoty od 9 kwietnia

avatar
Rafał Pazura
15 marca 2016

Wyczekiwana przez klientów nowa Toyota RAV4 w wersji hybrydowej zawita do polskich salonów od 9 kwietnia br. Toyota znów jest pierwsza i do klasy popularnych SUV-ów wprowadza napęd hybrydowy. Będzie to zarazem najmocniejsza i najbardziej dynamiczna wersja spośród wszystkich odmian RAV4.

Polska premiera nowej RAV4 Hybrid nastąpi podczas organizowanych w salonach Toyoty Dni Otwartych 9-10 kwietnia 2016 roku. Ceny rozpoczynają się od 134 900 zł za bogato wyposażoną wersję Premium. Najtańsza odmiana wyposażona będzie w napęd przedniej osi. Za możliwość skorzystania z dobrodziejstw napędu 4×4 trzeba będzie wyłożyć dodatkowe 10 tys. zł.

Napęd hybrydowy

Pełny napęd hybrydowy RAV4 wyposażony jest w pracujący w cyklu Atkinsona benzynowy silnik o pojemności skokowej 2,5 l, dwa silniki elektryczne, sterownik mocy oraz umieszczony pod tylnymi siedzeniami akumulator niklowo-wodorkowy. Napęd rozwija moc 197 KM i pozwala przyspieszyć „Ravce” od 0 do 100 km/h w 8,3 s. To świetny wynik. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,1 l/100 km – sprawdzimy to niebawem w praktyce. Emisja CO2 wynosi jedynie 115 g/km* i spełnia najnowszą normę Euro 6.

RAV-4-tyl

Bezstopniowa, elektryczna przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, pozwalający maksymalnie wykorzystać możliwości w pełni hybrydowego napędu, w tym jazdę na samym silniku elektrycznym.

E-Four – hybrydowy elektryczny napęd AWD RAV4 Hybrid AWD jest wyposażony w umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 50 kW, dzięki któremu zyskuje napęd na wszystkie koła bez użycia wału napędowego. E-Four nie tylko wyraźnie poprawia własności jezdne, ale i ogranicza straty energii. Ponadto umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kg, co stawia go pod tym względem w czołówce pojazdów hybrydowych.

Bogate wyposażenie

Nowy RAV4 Hybrid będzie dostępny w 3 bogatych wersjach wyposażenia w bardzo przystępnych cenach.

RAV4-wnetrze

Podstawową wersją hybrydowego RAV4 jest wersja Premium, zawierająca m.in. przednie i tylne lampy w technologii LED, czujniki deszczu i zmierzchu, tempomat, osłony zderzaków, felgi aluminiowe, automatyczną regulację świateł głównych, system „Inteligentny kluczyk” oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdują się sportowe fotele, skórzane elementy wykończenia, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz system multimedialny z ekranem dotykowym 7’’ i kamerą cofania.

Wersja Style zawiera dodatkowo elementy wykończenia wnętrza ze skóry Soft Velvet, czarną podsufitkę, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane tylne szyby i 18-calowe aluminiowe felgi. Klienci mogą wybrać materiałową tapicerkę z elementami skóry naturalnej i syntetycznej Soft Velvet albo skórzane obicia Club w kolorze Light Beige lub Dark Rose za niewielką dopłatą.

Dla najbardziej wymagających klientów została przygotowana wersja Prestige, która oferuje zaawansowane układy bezpieczeństwa – kamerę 360° (PVM), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). Ponadto wersja ta zawiera siedzenia z ekskluzywnej skóry Elegance w kolorze Light Beige, Dark Rose lub Deep Black, spryskiwacze reflektorów i podgrzewane wycieraczki.

RAV4-bok

Dla wszystkich wersji dostępny jest pakiet Safety, na który składają się najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego oparte na współpracy radaru i kamery. Składają się na niego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC), aktywny tempomat (ACC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), system monitorujący zmęczenie kierowcy (SWS) oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Niebawem relacja z testu, a wówczas podzielimy się z Wami pierwszymi wrażeniami z jazdy.

Rafał Pazura

Foto: Toyota

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *