Nowy Ford Fiesta ST najczęściej nagradzanym samochodem

avatar
Rafał Pazura
16 kwietnia 2014

Nie Ferrari czy Porsche, ale właśnie Ford Fiesta ST okazał się najczęściej nagradzanym samochodem w pierwszym roku od rozpoczęcia jego sprzedaży. Model ten zdobył w ciągu roku 22 nagrody i stał się tym samym najczęściej nagradzanym subkompakowtym modelem o sportowych osiągach w historii Forda.

Spośród najbardziej prestiżowych wyróznień z pewnością należy wspomnieć o tym, że Forda Fiestę ST okrzyknięto „Samochodem Roku” przez BBC TopGear Magazine (Wielka Brytania) oraz „Sportowym Samochodem Roku” przez magazyn Echappement (Francja). Ponadto całkiem niedawno model ten zdobył wyróżnienie „All-Star 2014” przyznane przez Automobile Magazine (Stany Zjednoczone).

Fiesta ST to nieduży, dynamiczny samochód sportowy, pod maską którego pracuje benzynowy silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra, mocy 182 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm. Takie parametry sprawiają, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w imponujące 6,9 sekundy i osiągną maksymalnie 220 km/h.

„Prace nad Fordem Fiestą ST były prowadzone na całym świecie, a głównym celem inżynierów było stworzenie samochodu, który rozsławi firmę Ford, jako producenta aut o dynamicznych właściwościach jezdnych i doskonałych osiągach”, powiedział Glen Goold, główny inżynier programu Ford Fiesta, Ford of Europe. „Są to wartości głęboko zakorzenione w naszych genach, dlatego cieszymy się, że Ford Fiesta ST został doceniony na całym świecie. Tworzymy samochody, aby wywołać uśmiech na twarzach naszych klientów i bardzo się cieszymy, gdy nam się to udaje”.

f2
Ford Fiesta ST wyróżnia się specjalnie skalibrowanym układem jezdnym i podwoziem zapewniającym porywające wrażenia z jazdy. Samochód opracowany przez zespół Ford Team RS, czyli europejski oddział grupy Global Performance Vehicle wchodzącej w skład struktur Ford Motor Company. Zespół RS dopracował układ napędowy, zawieszenie oraz układ kierowniczy i hamulcowy, aby uzyskać wysoką dynamikę podczas jazdy. Ponadto, eksperci Forda wyposażyli ten model w elementy, które do tej pory były zarezerwowane wyłącznie dla większych samochodów. Wśród nich znalazł się zmodyfikowany układ TVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach, układ ESC z trzema trybami pracy, sześciobiegową przekładnię manualną oraz tarczowe hamulce z tyłu.

Aby stać się w Polsce właścicielem nowego Forda Fiesty ST trzeba przeznaczyć minimum 68,8 tys. zł. Ta cena z aktualnym rabatem czyni z Fiesty ST najtańsze 182 KM na rynku nowych samochodów segmentu B.

Rafał Pazura

Tagi: , , , ,